درمان بیماری اندومتریوز

نحوه درمان بیماری اندومتریوز

درمان بیماری اندومتریوز : اندومتریوز یک نوع بیماری مربوط به خانم ها می باشد که به صورت رشد بافتی مشابه به رحم در قسمت های مختلف بدن و به خصوص رحم در افراد بروز می نماید.

درمان بیماری اندومتریوز

اندومتریوز چه علائمی دارد؟

نشانه هایی که در ذیل به آن ها اشاره کرده ایم شایع ترین علائم بیماری اندومتریوز می باشند. البته افراد باید در نظر داشته باشند که امکان دارد علائم ذیل نشانه بیماری های دیگری همچون بیماری عفونت لگن، سندروم روده تحریک پذیر و کیست تخمدان نیز باشند. بنابراین در صورت بروز این نشانه ها به یک جراح و متخصص زنان خوب مراجعه نمایید تا پزشک مشکل شما را به طور دقیق تشخیص داده و نسبت به درمان آن اقدام نماید.

• وجود درد مزمن در لگن
  • وجود خون در مدفوع یا ادرار
  • پریود های طولانی تر از 7 روز
  • حالت تهوع و استفراغ
  • کمر درد مزمن
  • لکه بینی میان دو پریود
  • مشکلات روده ای و ادراری شامل یبوست، درد و اسهال
  • خونریزی بسیار شدید قاعدگی
  • دردهای مزمن قاعدگی که نتوان آن ها را با مسکن های معمولی مهار و کنترل کرد.

بیماری اندومتریوز چگونه تشخیص داده می شود؟

برای ارزیابی این عارضه هیچ روش تشخیصی دقیقی وجود ندارد، با این حال می توان لاپاراسکوپی را به عنوان تنها روش تایید اندومتریوز معرفی نمود.

برای انجام این روش، دکتر پوپک یحیوی ، متخصص زنان تهران به منظور وارد کردن لاپاراسکوپ یک برش کوچک در ناحیه لگن ایجاد می نماید. لاپاراسکوپ ابزاری نازک و منعطف می باشد که نورانی بوده و در قسمت انتهایی آن یک دوربین وجود دارد.

نحوه درمان بیماری اندومتریوز

برای درمان این بیماری معمولاً از روش های ذیل بهره گرفته می شود:

• هورمون ها و داروهای مسکن
  • جراحی : باید بگوییم که این روش تنها در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که روش های دیگر نتیجه بخش نباشند. در بیشتر موارد در جراحی اولیه ناحیه های مبتلا به اندومتریوز حذف شده و تنها در صورت نیاز متخصص زنان با هیسترکتومی اقدام به برداشتن هر دو تخمدان می نماید.​

4 × سه =