عفونت قارچی واژن

عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت قارچی واژن که در اصطلاح پزشکی به آن کاندیدیازیس اطلاق می شود یک نوع بیماری مرتبط با خانم ها می باشد که از شیوع زیادی در میان آن ها برخوردار می باشد.

عفونت قارچی واژن

برخی به اشتباه گمان می کنند که وجود سلول های قارچی و باکتری در واژن موجب بروز بیماری و مشکل در آن ها خواهد شد در صورتی که چنین نیست؛ یک واژن سالم حاوی برخی سلول های قارچی و باکتری می باشد که در حالت عادی برای شخص مشکلی ایجاد نمی نمایند اما در صورت زیاد شدن سلول های قارچی و همچنین برهم خوردن تعادل آن ها ممکن است فرد دچار سوزش، تورم، خارش و یکسری مشکلات دیگر شود.

دکتر پوپک یحیوی ، جراح و متخصص زنان تهران در راستای درمان عفونت قارچی واژن اقداماتی را انجام می دهند که در مدت زمان بسیار کوتاه موجب کاهش علائم این بیماری می گردد. البته خانم ها باید در نظر داشته باشند که این بازه زمانی از خانمی به خانم دیگر متفاوت بوده و در خانم هایی با مشکلات شدیدتر بیشتر به طول خواهد انجامید.

رابطه جنسی یکی از عوامل تاثیرگذار در عود عفونت قارچی می باشد، با این حال فقط خانم های متاهل در معرض ابتلا به این عفونت قرار نداشته و امکان بروز آن در خانم هایی که رابطه جنسی نیز ندارند وجود دارد.

علائم عفونت قارچي واژن چیست؟

نشانه هایی که در ذیل به آن ها اشاره نموده ایم از جمله شایع ترین علائم عفونت قارچی می باشند:

• جوش در ناحیه تناسلی
  • خارش واژن
  • سوزش در هنگام رابطه جنسی
  • قرمزی پوست
  • درد در حین رابطه زناشویی
  • وجود تورم در اطرف واژن
  • ترشحات واژینال خاکستری یا پنیرکی

توصیه دکتر پوپک یحیوی به خانم ها این است که با مشاهده علائم فوق سریعاً نسبت به درمان خود اقدام نمایند، زیرا عدم درمان به موقع موجب بروز علائم بسیار شدیدتری در آن ها خواهد شد.

هجده − 4 =