لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی میان خانم ها محسوب می شود که طی آن لبه های داخلی و خارجی واژن مورد جراحی قرار گرفته و دستخوش تغییرات خواهد شد. علی رغم اینکه هنوز استاندارد زیبایی ای در این خصوص در نظر گرفته نشده ، اما افراد متقاضی این جراحی تمایل دارند که طول لبه داخلی واژن خود را تغییر دهند به طوریکه اندازه لبه داخلی برابر با لبه خارجی گردد. همچنین در صورت نیاز مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس نیز برداشته خواهد شد.

مزایای لابیاپلاستی

• ایجاد ظاهری زیبا و آراسته
  • اصلاح نامتقارنی ظاهر واژن
  • رفع درد در حین مقاربت جنسی
  • رفع احساس کشیدگی ، سوزش و سایش به هنگام ورزش
  • رفع احساس درد به هنگام ورزش هایی همچون دوچرخه سواری
  • رفع احساس درد به هنگام پوشیدن لباس های تنگ و چسبان همچون شلوار جین
  • اصلاح کم تحریکی کلیتوریس که بر اثر پوست اضافه کلاهک کلیتوریس پدید می آید.

لابیاپلاستی

انواع روش های لابیاپلاستی

به طور کلی روش های مختلفی برای انجام جراحی زیبایی واژن وجود دارد ؛ اما دو روش از آنها بسیار رایج بوده که در ادامه به اختصار به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

تکنیک trim :

در این روش لبه های داخلی واژن برش زده می شوند و پس از جدا شدن قسمت اضافی ، بخیه خواهد شد. مدت زمان این جراحی حدود یک ساعت به طول می انجامد.

تکنیک wedge :

در صورتی که لابیاپلاستی از این طریق انجام شود ، برشی V شکل در لبه های مینور و بافت های مرکزی ایجاد خواهد شد. مدت زمان این جراحی طولانی تر است اما نتیجه حاصل از آن بسیار بهتر و طبیعی تر می شود.

عوارض لابیاپلاستی

این جراحی کاملا ایمن بوده و هیچ خطری بیمار را تهدید نخواهد کرد. البته لابیاپلاستی نیز همچون سایر جراحی ها با یک سری عوارض طبیعی همچون تورم همراه است که پس از مدتی برطرف شده و جای نگرانی نیست.

توجه داشته باشید که این تورم ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

• با رعایت این اقدامات می توانید دوره نقاهت راحت و کوتاه تری را تجربه کنید.
  • برای کنترل درد خود می توانید از مسکن هایی که پزشک تجویز نموده استفاده کنید.
  • روز اول محل جراحی را تمیز نگه دارید و از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • به هیچ عنوان از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید و لباس های گشاد و راحتی همچون دامن بپوشید.
  • معمولا بیماران می توانند حداکثر پس از گذشت یک هفته به محل کار خود بازگردند.
  • پس از یک روز استحمام مانعی ندارد اما از فشار دادن ناحیه تحت درمان خودداری نمایید. البته توجه داشته باشید که حمام طولانی مدت و نشستن در وان ممنوع می باشد. همچنین از رفتن به استخر نیز خودداری کنید.
  • مصرف غذاهای فیبر دار به کاهش تورم واژن کمک می کند. همچنین مصرف نمک ، غذا های چرب و ادویه های تند را به حداقل برسانید.
  • حداقل تا سه الی چهار هفته از مقاربت جنسی خودداری نمایید.

سیزده − 6 =