مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی چیست؟

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی یکسری نکات و دستورالعمل ها را در بر می گیرد که رعایت و انجام آن ها موجب دستیابی به نتایج بهتر از این جراحی زیبایی، سریع تر سپری شدن دوران نقاهت و کاهش احتمال بروز عارضه ناشی از این عمل جراحی می شود.

لابیاپلاستی یک نوع جراحی زیبایی مربوط به خانم ها می باشد که بر روی لابیاها صورت گرفته و موجب تغییر سایز، تغییر رنگ لابیاها و به طور کلی زیباتر شدن ظاهر لابیاها می شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

نکات و مراقبت هاي بعد از لابياپلاستي

در ادامه به مهم ترین اقداماتی که افراد می بایست بعد از این عمل زیبایی رعایت نموده و انجام دهند اشاره نموده ایم:

• اگر پزشک برای انجام لابیاپلاستی از روش بیهوشی بهره گرفته باشد باید به منظور دفع هرچه سریع تر مواد بیهوشی، به میزان زیاد آب بنوشید.
  • بروز سرگیجه بعد از این عمل جراحی طبیعی می باشد به همین دلیل بهتر است هنگام راه رفتن از شخصی کمک بگیرید.
  • وجود درد تا چند روز بعد از لابیاپلاستی کاملاً طبیعی بوده و قابل کنترل است؛ برای کاهش و تسکین درد از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  • توصیه دکتر پوپک یحیوی ، جراح و متخصص زنان به خانم ها این است که به مدت 2 روز از رفتن به حمام خودداری نموده، بعد از این مدت زمان به صورت سرپایی دوش گرفته و از اعمال هرگونه فشار و وارد کردن ضربه به محل بخیه ها اجتناب نمایند.
  • تا زمان بهبودی کامل زخم ها از رفتن به جکوزی و استخر بپرهیزید زیرا امکان ایجاد عفونت با انجام این کار وجود دارد.
  • بعد از لابیاپلاستی مقداری تورم در موضع مورد نظر ایجاد خواهد شد که برای کاهش هرچه سریع تر آن می توانید بر روی موضع کمپرس سرد قرار دهید.
  • از انجام فعالیت های سنگین خودداری کرده و به مدت 2 ماه رابطه جنسی برقرار نکنید و غیره.

10 + سه =